SOLUȚII PHOTOBOOK
Concept
Soluții PhotoBook
Concept
O noua sursa de profit pentru magazinele foto
Odata cu trecerea la fotografia digitala din ultimii ani, mediul fotografic a evoluat de la film la imagini digitale, afectand piata printurilor foto. Consumatorii nu mai fotografiaza cu filmele traditionale, iar raspandirea in masa a camerelor digitale a depasit orice estimari anterioare. Aceasta situatie a creat un obstacol urias pentru detinatorii de minilaboratoare, comenzile pentru fotografii diminuindu-se semnificativ, aratand necesitatea aparitiei in domeniu unor noi servicii personalizate ca albumele foto (photo book) pentru a mentine serviciile foto pe un trend pozitiv.
Pe fondul scaderii numarului de printuri datorita faptului ca fotografiile digitale se arhiveaza pe calculator, in 2006, la Photokina, prinde contur o idee: albumul foto, adica compilatii digitale de imagini, create cu softuri specializate, pe anumite teme.
Noua prezentare a fotografiilor prinde imediat un segment de piata important, in permanenta crestere. Noritsu s-a adaptat rapid noilor cereri, avand deja sisteme ce faciliteaza panoramarea imaginilor si printarea acestora pe hartie fotografica, in diverse dimensiuni, mergand pana la printul 20×60 sau 30×90. Prin plierea fotografiei panoramice, se obtin 2 pagini care elimina metoda legarii prin spirale, obtinandu-se astfel o imagine cursiva, fara intreruperi, pe ambele pagini ale albumului.
Efectul de piata este exponential, albumul promovandu-se practic singur prin simplul fapt ca posesorul acestuia il prezinta cercului social de care apartine.
Albumele sunt alcatuite pe teme:
- Concedii, memorii – vizeaza conceptul de familie, in ansamblul ei, copiii – asa numitul baby album, nunti, botezuri
- Evenimente
- De portofoliu
– albume de prezentare, atat persoane, dar si produse
Impartirea pe teme, de mai sus, nu este exhaustiva.
Pretul de vanzare al unui astfel de album variaza in functie de mai multi factori:
- formatul si marimea albumului;
- numarul de pagini din care este format – grosimea;
- coperta – care poate fi din piele, imitatie de piele sau plus, plastic, carton, sau chiar foto;
- calitatea suportului pe care are loc lipirea fotografiilor;
- coperta de protectie (daca exista);
- calitatea hartiei fotografice pe care sunt facute compilatiile foto.
Clientul are posibilitatea sa opteze pentru calitatea si formatul dorit. In medie, un album contine 12 pagini.
Exista 3 surse de provenienta a fotografiilor in vederea alcatuirii albumului:
- angajatii si fotografii magazinului foto
- profesionistii sau magazine foto care nu au posibilitatea efectuarii fotografiilor in formatul necesar realizarii albumului
- direct clientii (beneficiarii) – cu pozele arhivate pe un suport, ori chiar cu albumul , conceput personal, cu un soft specializat de albume pe care l-a primit cadou la o prelucrare anterioara a pozelor.
Tuseul final il reprezinta operatorul, acum designer, cel care aseaza in pagina, care da noi valente si potenteaza fotografiile cu bun gust.
Profiturile rezultate din acest nou serviciu sunt considerabile. O nunta pentru care se printeaza 3-4 albume din clasa Lux sau Premium, practic dubleaza veniturile ce se realizau acum cativa ani in modul clasic.
O statistica a anilor trecuti arata ca, in medie pe magazin foto, la nivel de tara, se procesau 30 de comenzi ( de pe negativ)/zi. Un album de nunta echivaleaza ca profit intre 25-30 de comenzi, in functie de calitatea albumului.
Noi, Dafoto si Noritsu, am fost si ramanem in intampinarea cerintelor clientilor nostri. Noile echipamente lansate de Notitsu Koki au in standard printarea marimilor fotografice necesare acestui nou tip de serviciu!
Cere ofertă!